tirsdag 7. juni 2011

Redesign in the hall



Redesign og kreativ utfoldelse skjer så absolutt her på Leka. 
I dette gamle huset er det kanskje desto mer! For her passer det ikke inn med nyere design. 

Denne knaggen var sortmalt, men skadet. En prislapp satt igjen så hardt, at den sorte overflaten ble slitt bort da jeg skulle fjerne den. En knaggrekke i gangen trengte jeg! Så da passet det perfekt å redesigne den. Helt enkelt. 
1) Skrudde av knaggene. 
2) Pusset bort det øverste laget av sortmalingen.
3) Lakket den i lilla. 
4) Skrudde på knaggene igjen. 

Voila. 

Så nå har paraplyen sin faste plass. Og gjestene noe å henge jakkene på. 

Signe




8 kommentarer:

  1. Veldig fint og herlig tapetmønster! :)

    SvarSlett
  2. For et herlig sted, var på Leka for noen år siden og ble litt forelska.
    Kjempetriveligt hus du har.

    Ha en flott sommer:)

    SvarSlett
  3. Hei:)
    For ein fantastisk plass!
    Vakkert ♥

    Knakken vart kjempe stilig:)

    Takk for slike fine ord frå deg ♥

    God tysdag:)

    Klem frå Astrid

    SvarSlett
  4. Knaggen ble kjempefin!

    Dine planer for fjøset hørtes veldig spennende ut!

    God helg!
    Klem fra Bente

    SvarSlett
  5. Fant ut at peonsvaret hørte best hjemme her jeg Signe :)

    Jeg har en par sesonger nå planlagt å få vist hvordan dele peonknoller. De skal helst deles på høsten, så om du venter så lenge så skal jeg prøve å få det til i år (om helsa er snill...)

    Men teorien er enkel:
    Når du deler så skal du dele slik at det helst er minst ett veksepunkt synlig på knollen, gjerne flere. På våren synes disse som små-små skudd (skal helst gjøres før de kommer opp av bakken). På høsten kan man jo rett og slett se hvor det er voksne skudd (det er gjerne flere veksepunkt enn som så, men de ser du vel ikke). Jeg ville ha klippet av alt grønt, og så delt opp med en kniv eller spiss spade, eller bare brekt fra hverandre. Kommer litt an på den enkelte rotklump, de oppfører seg aldri helt likt.

    Og så planter du den passe grunt (maks fem cm jord over), og venter tålmodig...

    SvarSlett
  6. aarg, glemte jo å si at knaggen var kul :)
    Fine farger og uhøytidelig design slår alltid ann for meg.

    SvarSlett