mandag 6. juni 2011

Fjøsplaner på gang




Ved siden av det gule huset Villa Bakkan står et fjøs. Den er rød, som fjøs skal være. På låven står det bare en gammel vev. Faktisk kommer de fleste filleryene i huset derfra. Lagd av gammelt sengetøy og annet restetekstiler. De varer og varer. Jo mere slitt de blir jo finere og lysere blir dem. De fikk bade i en balje full av grønnsåpe og klor i sommer. På en god gammeldags klesnor, tørket de i solen og sommerbrisen. Resultatet ble deilig duftende rent. 

Det er et søtt fjøs. Bitte liten! Denne skal jeg, eller skal jeg si drømmer, om å bygge om en dag. Atelier på låven. Et stort åpent rom. Vinduer mot sjøen. Utsikt. Lys. Luft. 
Høres ikke det bra ut? 
Stas med fjøs! Mange muligheter! Det er min første ;-)....og blir nok den eneste! 
Det kan jeg så godt som love!!!
Må bygge en ny låvebru også. 
Men starte i det små. Huset har vært første prioritet. Der har jeg tatt for meg 2 etasje. 4 soverom står klare, ferdig møblert og malt.  Jeg har også laget en sovealkove i gangen. Kjekt. Plass til mange til overnatting. 
Og selvsagt lange deilige frokoster. 
Den store steinen dere ser foran huset var dekket av gammel mose, rosebusker og røtter. Dette fjernet jeg med nevene. Mye jobb, men litt moro og. Ble helt gira når jeg så hvor stor steien var. Og har en plan over hvor fint det kan bli...etterhvert! Steinen fikk en skikkelig omgang med høytrykkspyleren. Etter å ha vært dekket i ukjent antall år, fikk den se dagens lys. 

Litt etter litt..følg med følg med. 

PS. Noen som har noen gode forslag til oppussing av låver? Få høre!!

Signe


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar